خانه هنر آوا
علی محمدزاده مدیر فیلم برداری سینما و تلویزیون-خانه هنر آوا-موسسه فرهنگی و هنری آوای مهر یزدان

پل های ارتباطی

استاد علی محمدزاده

استاد علی محمدزاده مدیرفیلمبرداری ایرانی است. او کار خود را از تلویزیون آغاز کرد و سال 1378 در سریال "روزگار جوانی" به کارگردانی اصغر توسلی، شاپور قریب و حسین احمدی فعالیت داشته است. او همچنین در فیلم "گیرنده" مهرداد غفارزاده، سریالهای " ‏نابرده رنج" علیرضا بذرافشان و " نیرنگ‏" ساخته مهرداد خوشبخت فعالیت داشته است.

علی محمدزاده مدیر فیلم برداری سینما و تلویزیون ایران است. از مهم‌ترین آثار علی محمدزاده می‌توان به فعالیت در سریال نابرده رنج، سریال روزگار جوانی و سریال نیرنگ اشاره کرد.

علی محمدزاده کار حرفه‌ای خود را از تلویزیون آغاز کرد و سال 1378 در سریال روزگار جوانی به کارگردانی اصغر توسلی، شاپور قریب و حسین احمدی به عنوان مدیر فیلم برداری فعالیت داشته است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال نابرده رنج، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای علی محمدزاده محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون امین حیایی، نصرالله رادش، بهزاد خداویسی و کیهان ملکی را تجربه کرد.

علی محمدزاده در سال 1388 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در تولید آثار مهمی حضور داشته است. او در این سال در 2 فیلم و سریال مهم سینما و تلویزیون حضور داشت و خود را به جامعه هنرمندان معرفی کرد. آثار مهم علی محمدزاده در این سال، فعالیت در فیلم راز دشت تاران به کارگردانی هاتف علیمردانی و محمد لطفعلی و فعالیت در سریال نابرده رنج به عنوان مدیر فیلم برداری محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی علی محمدزاده فعالیت در سریال نابرده رنج بوده است. علی محمدزاده سال 1388 سریال نابرده رنج به عنوان مدیر فیلم برداری فعالیت داشته است که توانست با مهارتش، جای خود را میان اهالی فضای تلویزیون مطرح کند. علی محمدزاده توانست با فعالیت در سریال نابرده رنج تجربه حرفه‌ای موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگران بزرگ و باتجربه‌ای نظیر کامبیز دیرباز، سام درخشانی، سیاوش طهمورث و میلاد کی‌مرام توانست سطح کاری او را متحول کند.

با اینکه علی محمدزاده را بیشتر بعنوان مدیر فیلم برداری می‌شناسیم، اما در حرفه‌های دیگر نیز فعال بوده است. علی محمدزاده علاوه‌بر مدیر فیلم برداری به‌عنوان بازیگر نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است. مهم‌ترین اثر علی محمدزاده در حرفه‌ی بازیگر، فیلم شرایط عینی است.

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی علی محمدزاده آن هست که در مدت زمان فعالیت خود، هم در تلویزیون و هم در سینما حضور داشته است. علی محمدزاده را باید بیشتر مدیر فیلم برداری تلویزیون بدانیم چرا که 77% آثار وی تلویزیونی و 23% آثارش سینمایی است. در واقع علی محمدزاده از مجموع 13 اثری که در کارنامه دارد، در 10 اثر در تلویزیون با نام‌های سریال نامه آخر، سریال خاطرات مرد ناتمام، سریال نابرده رنج، سریال روز بعد از خوشبختی، سریال نیرنگ، سریال انتهای‌ جاده، سریال سایه آفتاب، سریال عروج، سریال روزگار جوانی و سریال آفتاب و زمین نام‌های و در 3 اثر در سینما با نام‌های فیلم خانه‌ای کنار ابرها، فیلم راز دشت تاران و فیلم جای او دیگر خالی نیست فعالیت داشته است.

در بیوگرافی علی محمدزاده آثار مهمی وجود دارد. اگر می‌خواهید با بیوگرافی علی محمدزاده و زندگی حرفه‌ای و آثار او بیشتر آشنا شوید، حتما به صفحه هر یک از آثار علی محمدزاده در منظوم سر بزنید. همه 13 اثر مهم علی محمدزاده در منظوم یک پروفایل اختصاصی دارند که اطلاعات کامل معرفی آنها تهیه شده است. امتیازی که هر یک از آثار علی محمدزاده در منظوم دارند، نمره و امتیازی است که مردم از یک تا ده به آنها داده‌اند. در واقع هر چقدر علی محمدزاده در آثار ارزشمندتری فعالیت کرده باشد، توانسته نمره‌ی بیشتری از سوی مردم بگیرد، در نتیجه سوابق کاری و بیوگرافی علی محمدزاده درخشان‌تر خواهد شد. مثلا اثری که در بیوگرافی علی محمدزاده بیشترین امتیاز را از مردم گرفته است، سریال نابرده رنج محسوب می‌شود و اثری که در بیوگرافی علی محمدزاده کمترین امتیاز را گرفته است، سریال آفتاب و زمین محسوب می‌شود.

مهارت ها

مدیر فیلمبرداری 100